Selasa, 1 Mac 2011

EPY ANNIVERSARY....

ASSALAMUALAIKUMM






Hari ini genaplah ulang tahun perkahwinan akak yg ke 14...dalam diam tak diam, kecoh tak kecoh..dahhhhh 14 tahun. ok..nanti citer lagi yee...sbb nak buat keje dulu..

Meh sambung citer..Akak kawen dedulu bukan lah atas dasar chenta sama chenta, tapi atas urusan orang tua.Bukan ler kata akak tak penah berchenta..penahh..tapi tu lah..tak de jodoh antara kita..kui..Sure u allz akan tanye boleh ker kawen tak cintan cintun dulu ni ekk..boleh aje.Teringat masa akak gi kursus kawen dulu kat semejid Negeri Shah Alam, budak2 situ cam tak caya aje bila akak kata tak bercinta pun dgn tunang, dorang cam pelik lah kot sbb zaman skg ni pun ada gak org kawen tak fefeling dulu kann..Mungkin susah lah pada awal perkahwinan tu, tapi kene banyak, banyakkkkk sabar. Mungkin cabarannya lebih besar kot, mana taknya, tetiba kita kawen dgn org yg tak pernah kita kenali, orang asing dlm hidup kita. Akak terima jua jodoh yg telah ditetapkan dan redha.

Mula citernya gini, makcik akak kenal baik ngan famili abang ipar akak. Memulanya abg ipar akak bertanya pada makcik kot2 dia ada anak dare kekununnya boleh lah dijodohkan ngan adik lelaki dia yang masih bujang trang tang tang. Anak-anak pompuan makcik akak sumernya dah kawen. So dia cadangkan anak sedara dia yang masih tak kawen lagi (akak lah tuu). Dari situ lah akak dikenenkan dengan suami. Sebelum akak membuat apa-apa keputusan, akak ajak lah mamat tu jumpa nak kenal lebih dekat lagi.Jumpa pun tak de lah jauh2..dekat Mc D's KJ aje kat ngan umah.Suami akak ni pemalu orangnya..tak banyak citer. Masa jumpa tu pun asik akak aje yg pot pet pot pet, tanya itu, tanya ini.Dlm ati akak berkata gak, alahai boringnye mamat nih..sepatah org tanye, sepatah dia jawab, tak sampai 1 jam, akak pun balik. Akak dh buat keputusan, and bila akak bagitahu aje kat mak, dia dh membebel, macam2 dia cakap, yang akhirnya akak pun mengalah dan turuti kemahuan mak. Mana taknya, 5 orang adik2 akak dah kawen dan beranak pinak, akak yg sulung ni tak kawen2, mau dia tak membebel "..nak tunggu apa lagi..".

Tak lama lepas tu kami pun bertunang, dlm tempoh bertunang kami tak de lah nak berdating2 cam orang lain. Ada tak de pun akak ajak dia gi beli kain utk buat baju melayu masa nikah nanti. Tu ler sekali kami keluar bersama sebelum menikah. Persiapan pun ala kadar aje tak de lah beriya2 tempah pelamin bagai. Mmg plan tak nak sanding, tapi sempat gak lah tukar2 baju..eheheh..Meriah jugak lah hari perkahwinan akak w/pun sederhana aje. Mak & abah lega sbb anak dia yg sorang ni akhirnya berkahwin jugak.



3 ulasan:

secangkir madu merah berkata...

tahniah...mahligai dibina sudah sampai tahun yg ke 14...



selamat menyambut ulangtahun perkahwinan...


semoga bahagia berkekalan...


celebrate dimana?

kak_ti berkata...

tenkiu...tak penah celebrate punn..uhuhuhu

ANA FARHA berkata...

Tahniah larr... :)
sekali sekala gi lar selebrett...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...